Wandeltocht Naar de Bollen - Colourful Het Hogeland

Op 28 april organiseert Rotaryclub Uithuizen-Het Hogeland voor de tweede maal de wandeltocht ‘Naar de Bollen’. Deze keer ten bate van Colourful Het Hogeland.

Vorig jaar was de eerste editie van Naar de Bollen, die meteen al veel wandelaars trok. Dit jaar zijn er drie afstanden. Keuze uit 10, 25 en 40 kilometer. Eind april staan de bollenvelden in volle bloei en is Noord-Groningen een schitterende regio om te wandelen. De tocht slingert over paden door de polders langs de Waddenkust en door de oude wierdedorpen op het Hogeland. Je ziet niet alleen de tulpen, maar ook de beroemde middeleeuwse kerken, grote Groninger boerderijen en de oude dijken in het landschap.

De gemarkeerde route voert langs plekken die anders niet toegankelijk zijn, waardoor je letterlijk door de tulpen loopt. In de tocht zijn plaatsen opgenomen waar men kan eten of drinken - met gerechten uit de hele wereld, toilet kan bezoeken en vanzelfsprekend mooie foto’s van de bollenvelden kan maken.

Colourful Het Hogeland is dit jaar de partner van Rotaryclub Uithuizen - Het Hogeland. Colourful Het Hogeland is in 2015 gestart om inwoners van verschillende herkomst met elkaar en met de inwoners van Noord-Groningen in contact te brengen, vluchtelingen en nieuwkomers te helpen bij het opbouwen van een nieuw bestaan in Nederland.

Colourful Het Hogeland organiseert het hele jaar door verschillende activiteiten, van zang tot koken, van muziek maken tot sporten.

De wandeltocht begint in Uithuizermeeden bij de meelfabriek Waddenmolen ’t Hoogeland aan de Hoofdstraat, tegenover het Van Veenplein, op loopafstand van het station en met goede parkeergelegenheid. De start is vanaf 07.00 uur voor de lopers die 40 km willen lopen. Voor de 10 km-lopers kan er tot 12 uur worden gestart. De prijs is € 7,50 voor 10 km en € 10,00 voor de langere afstanden.

Wil je meelopen kijk dan op onze website www.bollen.activiteit.info. Daar vind je meer informatie en kun je je opgeven en betalen.

Wil je meer weten over Colourful het Hogeland of wil je vrijwilliger worden kijk dan op de website http://www.colourfulhethogeland.nl/

28 april vanaf 07.00 uur, Hoofdstraat 176 Uithuizermeeden