Groningen Noord schenkt € 3500 aan Humanitas

Rotary Groningen-Noord schenkt 3.500 euro aan Humanitas voor kinderactiviteiten

Rotaryclub Groningen Noord heeft dit weekend een genereuze donatie van 3.500 euro overhandigd aan Humanitas, ten behoeve van verschillende activiteiten voor kinderen in en rondom Groningen. Het toegekende bedrag zal worden besteed aan diverse activiteiten voor kinderen in de regio, die zich dergelijke ervaringen niet kunnen veroorloven.

Yvonne de Vries, vertegenwoordiger van Humanitas, is verheugd met de schenking en benadrukt het belang van deze steun. "We kunnen hiermee veel leuke dingen doen en talloze kinderen gelukkig maken," zegt De Vries.

Goede doelenactie
Rotaryclub Groningen-Noord, gevestigd in Bedum, heeft inmiddels de traditie om aan het einde van elk jaar een goede doelenactie te organiseren. Dit jaar werd wederom de pepernotenactie geïnitieerd, waarbij pakketten met pepernoten en diverse andere lekkernijen werden samengesteld. Deze pakketten vonden gretig aftrek bij zowel zakelijke als particuliere klanten. Miriam Geerts, voorzitter van Rotaryclub Groningen-Noord, benadrukt het doel van de actie: "Met deze actie hopen wij een bijdrage te kunnen leveren aan het geluk van verschillende kinderen, want ieder kind verdient een Sint."

Vrijwillige actie
Humanitas is een landelijke vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor iedereen, ongeacht leeftijd, achtergrond of levensovertuiging. Als serviceclub ondersteunt Rotary op diverse manieren medemensen, zonder onderscheid te maken op basis van ras, geloof of politieke overtuiging. Zo ondersteunt de serviceclub onder andere de jaarlijkse Sinterklaasactie van Humanitas.

Foto-onderschrift ( zie bijgaand) :
Miriam Geerts (geheel rechts) overhandigt het ingezamelde bedrag van 3.500 euro aan vertegenwoordigers van Humanitas (geheel links).

Bedum, 20 januari 2024

Log in om de reacties te lezen en te plaatsen