Actie Pepernoten van start - Groningen Noord op de bres voor Humanitas

Vanaf vandaag 13 oktober kun je een of meerdere manden gevuld met Pepernoten aanschaffen voor het goede doel.
In eerste instantie halen we geld op voor Humanitas Groniningen Noord. Voor de campagne: Ieder kind verdient een Sint.
Hieronder het persbericht dat 13 oktober is verstuurd.

PERSBERICHT

Noot-actie voor een gevulde Sinterklaas kinderschoen

Een cadeautje krijgen op 5 december is niet voor alle kinderen vanzelfsprekend. Daarom organiseert Rotaryclub Groningen Noord een pepernotenactie voor kinderen in de provincie Groningen. De inkomsten hiervan doneert ze aan Humanitas in Groningen die elk jaar in de aanloop naar Sinterklaas velen kinderen blij weet te maken met een speelgoedactie. De actie loopt vanaf 12 oktober tot en met 25 november 2022.

De kinderen maken een verlanglijstje voor Sinterklaas. Aan de hand daarvan kopen vrijwilligers - met o.a. inkomsten van goede doelenacties - de cadeautjes die passen die bij de leeftijd en belangstelling van de kinderen. Zo krijgen ook zij een fijne Sinterklaasavond. En op school kunnen ze - net als de andere kinderen - vertellen wat de Sint in hun schoen heeft gedaan.

Pepernoten
De mooi versierde mand met pepernoten bestaat uit drie soorten pepernoten. Lekker voor jezelf, maar ook om cadeau te doen. Ook voor zakelijke relaties is het een bijzonder origineel geschenk in deze periode van het jaar. Voor deze relaties is het ook mogelijk om een kaartje met een eigen tekst aan het pakketje toe te voegen.  Het pakketje is te koop voor 15 euro. De manden zijn te bestellen door contact op te nemen met telefoonnummer of een mailtje te sturen naar info@rotarygroningennoord.nl

Goede doelen
Het is inmiddels een jaarlijks gebruik dat Rotaryclub Groningen-Noord - gevestigd in Bedum - tegen het einde van het jaar een goede doelenactie organiseert.  Bij eerdere goede doelen werd telkens diverse grotere bedragen binnen gehaald. Ook dit jaar weer hoopt de Rotary Groningen Noord op een gulle bijdrage. Pieter de Boer, voorzitter: “Wij hopen met deze actie een bijdrage te kunnen leveren aan het geluk van diverse kinderen. Want ieder kind verdient een Sint”.

Serviceclub
Rotary is een serviceclub. Dat wil zeggen: de leden steunen op verschillende wijzen hun medemensen. Dit alles zonder onderscheid van ras, geloof of politieke overtuiging. Rotary is een wereldomvattende vriendschapsorganisatie met een levenshouding: met je gaven ook iets doen voor een ander.

Nadere informatie over de pepernotenactie en de mogelijkheid tot bestellen is te vinden op:
https://www.rotarygroningennoord.nl/    Of rechtstreeks via www.nootpakket.nu

Tevens treft u informatie aan op:  Sinterklaasactie (humanitas.nl)

Foto-onderschrift:

De drie soorten pepernoten zijn op een vrolijke manier ingepakt.

Groningen, 17 oktober 2022

-------------------------------------------------

Noot voor de redactie: Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Pieter de Boer, voorzitter Rotaryclub Groningen- Noord, tel. 06 53 59 52 77.